• Κατηγορία - Αρχιτέκτων, Εγκατάσταση, Performance
photo eleanna koumarianou (Large)

  • Σχετικά με τον καλλιτέχνη
  • Βιογραφικό καλλιτέχνη
  • Σχετικά με το πρόγραμμα
  • Σχετικά με το έργο
  • Προηγούμενα έργα

Η Κουμαριανού Ελεάννα κατέχει Πτυχίο Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης και Σχεδιασμού Αντικειμένων της Σχολής Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών του ΤΕΙ Αθήνας  και Πτυχίο μεταπτυχιακών σπουδών Master of Design in Interior Design with Distinction (2η υποψήφια για SPIE prize) στο Πανεπιστήμιο The Glasgow School of Art της Σκωτίας με χορήγηση Υποτροφίας από το  Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ)

Δείτε το έργο του καλλιτέχνη εδώ

ΕΡΓΟ 1

Κ Ο Ι Ν Ο Σ Π Ο Ρ Ο Σ  (2014)

σχεδιαστική πρόταση για διαγωνισμό

Η πρόταση αφορά το “σταυρό” μεταξύ των οικοδομικών τετραγώνων επί των οδών Μαγνήτων και Δον Δαλεζίου στο κέντρο της πόλης του Βόλου με την προοπτική να υιοθετηθεί και σε άλλα σημεία της.  Βασικά στοιχεία της πρότασης είναι η καλλιέργεια της γης και οι δράσεις εφήμερου χαρακτήρα που οργανώνονται από τους κατοίκους και την κοινότητα. Στην πρόταση συναντάμε δύο βασικούς ανθρώπινους χαρακτήρες, τον “γεωργό” και τον “παίζοντα άνθρωπο” (=homo ludens). Στόχος της πρότασης είναι η ανάδειξη της έννοιας του κοινού και η προβολή του στην πόλη.

Η πρόταση αναπτύσσεται σε τρεις ενότητες: α. Αστικός Κήπος, β. Συλλογικές Δράσεις, γ. Αστικός Εξοπλισμός.  Στο “σταυρό” έχουν τοποθετηθεί περίπτερα ενημέρωσης – info boxes, όπου οι κάτοικοι και οι επισκέπτες θα ενημερώνονται για τις δραστηριότητες της εβδομάδας. Παράλληλα θα παρατίθεται και προτεινόμενο ημερολόγιο σποράς και συγκομιδής. Ανάμεσα στις δραστηριότητες που προωθούνται μέσω της πρότασης είναι υπαίθριες αγορές, βραδιές κινηματογράφου, υπαίθρια workshops για χειροτεχνίες ή άλλες θεματολογίες.

Το έργο αυτό απέσπασε ένα από τα πέντε ισότιμα Βραβεία στον Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό Ιδεών ΒΟΛΟΣ Χ 4 (2014) που διοργάνωσε  το ΥΠΕΚΑ.

Ομάδα μελέτης: Νικητάκη Χριστίνα, Κουμαριανού Ελεάννα, Παπαδημητρίου Μαρία, Tσιάμη Δήμητρα

 

ΕΡΓΟ 2

ΔΙΑΜΟΝΗ ΣΤΗΝ Ι.Μ. ΚΑΛΑΜΙΟΥ ΝΑΥΠΛΙΑΣ (2014)

ερευνητική εργασία, σχέδια σε χαρτί με μολύβι και μελάνι, φωτομοντάζ

Για να κατανοήσουμε το μοναστήρι σημαίνει να κατανοήσουμε την ατομικότητα των μοναζουσών, τον τρόπο ύπαρξής τους. Στο έργο αυτό διεξάγεται επιτόπια έρευνα, καταγραφή και ανάλυση της γυναικείας Ι.Μ. Καλαμίου Ναυπλίας εξετάζοντας, παρατηρώντας και χαρτογραφώντας την καθημερινή ζωή, τις δραστηρίοτητες, τις τελετές, την αρχιτεκτονική δομή, τα αντικείμενα, την ορολογία τους, την μοναστική ζωή και φιλοσοφία του μοναχισμού. Παρήγαγα φωτογραφικό υλικό ως εργαλείο μνήμης και απόδειξης της ζωής στο μοναστήρι. Στη συνέχεια όμως άρχισα να χρησιμοποιώ ως μέσω απεικόνισης των χώρων και των δραστηριοτήτων σχέδια με μολύβι και μελάνι καθώς ο χρόνος σχεδιασμού μέσα στον χώρο μου έδινε την δυνατότητα να παρευρίσκομαι στους χώρους για περισσότερο χρονικό διάστημα κάτι που δεν ήταν εφικτό με τη στιγμιαία λήψη μιας φωτογραφίας. Επίσης κράτησα ημερολόγιο της καθημερινότητας μου και πήρα συνεντεύξεις από την γερόντισσα και κάποιες μοναχές και δημιούργησα λίστες αντικειμένων του κάθε χώρου.

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Ερευνητικό Θέμα, επιβλέπων: Τζιρτζιλάκης Γιώργος.

 

ΕΡΓΟ 3 (2012)

ΤRAPPED TEMPTATIONS

ψηφιακά σχέδια εκτυπωμένα και παράλληλη εγκατάσταση

Μια καταπακτή βιωμένη στην παιδική μου ηλικία ήταν η αφετηρία για το έργο TRAPPED TEMPTATIONS.   Πιστεύω πως δεν είχα μπει  ποτέ μέσα στην καταπακτή, καθώς είχα τον φόβο πως αν η πόρτα κλείσει δεν θα έχω τρόπο να βγω έξω αλλά θα με ρουφήξει το χώμα και τα σκουλήκια.

Γιατί φοβόμαστε τους σκοτεινούς υπόγειους χώρους? Γιατί μέσα στην υγρασία τους βρίσκουμε  τα όρια του εαυτού μας.

Στην  εγκατάσταση (installation)  “ΤRAPPED TEMPTATIONS” είχα την πρόθεση να μεταφέρω στον επισκέπτη τα συναισθήματα που μου δημιουργούσε  η καταπακτή των παιδικών μου χρόνων. Έτσι, δημιούργησα μια αφηγηματική πορεία που έπρεπε ο επισκέπτης να ακολουθήσει και να ανακαλύψει.  Καθώς  έμπαινε μέσα στο κτίριο, έπρεπε να κατευθυνθεί προς το υπόγειο, Κατεβαίνοντας τις σκάλες, έμπαινε  σε ένα μαύρο δωμάτιο. (2.1×1.1 m2) που δεν υπήρχε  τίποτα παρά μόνο μια κλειδωμένη πόρτα. Φως πέρναγε μέσα από την κλειδαρότρυπα, φώτιζε αμυδρά το σκοτεινό δωμάτιο και  τράβαγε την προσοχή του επισκέπτη. Βάζοντας το μάτι του στην τρυπά, μπορούσε να δει μια βιντεοπροβολή στο δάπεδο του κλειδωμένου δωματίου. Το βίντεο παρουσίαζε εικόνες από έντομα και χαλασμένες- φαγωμένες επιφάνειες τοίχου. Ένας υπόκωφος ήχος ερχόταν μέσα από το δωμάτιο.

Haldane Building, Glasgow School of Art, GLASGOW  2012

 

ΕΡΓΟ 4

SEEKING A SENSORIAL BALANCE

Τhesis-MDES INTERIOR DESIGN, nominated for SPIE Prize

ψηφιακές φωτογραφίες από τους χρήστες και βίντεο από το πείραμα

Αναλύοντας τον ρόλο των αισθήσεων στην κοινωνία και πως επηρεάζουν τον τρόπο που βιώνουμε τους χώρους προσπάθησα να βρω χαρακτηριστικά χώρων που προκαλούν την αλληλεπίδραση μεταξύ σώματος και χώρου και τα οποία δημιουργούν συν-αισθήματα στον χρήστη. Ένα πείραμα αναζήτησης απαντήσεων σε ερωτήματα όπως: πώς γίνεται η ανακάλυψη του χώρου με περιορισμένη όραση? Τί χαρακτηριστικά μπορούμε να αντλήσουμε  από τον χώρο μέσα από τις υπόλοιπές αισθήσεις (εκτός όρασης)? Πώς μπορούν τα αποτελέσματα αυτών των διαδικασιών να παράξουν χωρικές ποιότητες? Οι συμμετέχοντες  επέλεξαν μια μάσκα για να ανακαλύψουν τον χώρο με καθαρό μυαλό.  Σύμφωνα με τα αποτελέσματα ο χώρος πρέπει να προσφέρει χαρακτηριστικά που ερεθίζουν τις αισθήσεις μας και προκαλούν κιναισθησία, για να δημιουργήσουμε χώρος που  αλληλεπιδρούν με τον χρήστη, πέρα από την οπτική ηδονή.

ΤΗΕ LIGHTHOUSE, GLASGOW 2012

 

ΕΡΓΟ  5

EΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΣΤΟΛΗΣ  (2011)

αφίσα διαστάσεων  50χ70

Το έργο είναι ένα εγχειρίδιο χρονοδιαστολής στο οποίο προτείνονται ιδέες για χρονοτριβή και διαστολή του χρόνου. Τo apparatus ως μηχανισμός καθορισμού της σκέψης και της συμπεριφοράς προσπαθεί να πείσει ότι ο ‘μη παραγωγικός’ χρόνος (χρόνος κατά τον οποίο είναι πολύ πιθανό ότι επιτυγχάνεται ο αυτοπροσδιορισμός μας) είναι ανώφελος. Βιώνοντας μια κατάσταση χρονοδιαστολής εγκαταλείπουμε οποιοδήποτε apparatus και συνεπώς επιτυγχάνετε την απενεργοποίησή του.

Το αποτελέσματα του εργαστηρίου “τι είναι είναι ένα Apparatus;” που πραγματοποιήθηκε στο τμήμα Αρχιτεκτονων Μηχανικων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στα πλαίσια του "Against All Odds: Ηθική / Αισθητική"  με συντονιστές τους Νάντια Καλαρά, Μαρια Παπαδημητρίου, Λόις Παπαδόπουλος, Γιώργος Τζιρτζιλάκης παρουσιάστηκε στο Μουσείο Μπενάκη.

ομάδα έργου : Κουμαριανού Ελεάννα, Βασιλική Τζώρα, Ζαβιτσάνου Αβροκώμη, Χαρά Στεργίου, Φίλιππος  Κίτσιος, Ισαβέλλα Καρούτη.

MOYΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ, 2011