• Κατηγορία - Ζωγραφική
Hristina_Zafirovska
  • Σχετικά με τον καλλιτέχνη
  • Βιογραφικό καλλιτέχνη
  • Σχετικά με το πρόγραμμα
  • Σχετικά με το έργο

1.    Παρουσιάστε τον εαυτό σας με λίγα λόγια…

Έχω αποφοιτήσει από τη Σχολή Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών. Σπούδασα ζωγραφική και γραφιστική στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου των Αγίων Κύριλλου και Μεθοδίου στα Σκόπια. Αυτή την περίοδο κάνω το μεταπτυχιακό μου στη Γραφιστική, στη Σχολή Σχεδίου και Πολυμέσων των Σκοπίων.

Από το 2009 είμαι μέλος της Ένωσης Καλλιτεχνών της χώρας μου. Είμα ένα από τα ιδρυτικά μέλη της καλλιτεχνικής ομάδας και του καλλιτεχνικού χώρου "Art I.N.S.T.I.T.U.T." στα Σκόπια, με έτος ίδρυσης το 2009. Είμαι επίσης ιδρυτικό μέλος της καλλιτεχνικής ομάδας "MOMI", η οποία ξεκίνησε από το 2012 την ενεργή της συμμετοχή σε προγράμματα εντός της χώρας και των Βαλκανίων.

Δουλεύω πάνω στους τομείς της ζωγραφικής, της γραφιστικής, των εγκαταστάσεων, του σκίτσου, της φωτογραφίας και του βίντεο. Συμμετέχω ενεργά σε τοπικά προγράμματα, διασυνοριακές συνεργασίες στον τομέα της τέχνης και επίσης παίρνω μέρος σε πολλά φεστιβάλ, εργαστήρια και ομαδικές εκθέσεις στα Βαλκάνια, την Ευρώπη και παραπέρα.

https://www.behance.net/zafirovska

http://hristinazafirovska.wix.com/hristinazafirovska

2.    Ποια υλικά χρησιμοποιείται για τις δημιουργίες σας ;

Εκφράζομαι μέσω της ζωγραφικής, μέσω μεγάλων συνθέσεων, χρησιμοποιώντας υλικά από το έδαφος.

3.    Στη μέχρι τώρα πορεία σας υπάρχουν σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που εκφράζεστε ;

Ναι υπάρχει μια διαφορά στην ιδέα και στην έμπνευση που είχα, σε σχέση με τα προηγούμενα 10-15 χρόνια.

Τείνω να αναπτύσσω και να εισάγω νέα μέσα στα σχέδια μου, τα οποία στη συνέχεια επεκτείνω στον τρόπο σκέψης μου, ώστε να αναπτύξω ένα ευρύτερο φάσμα ιδεών.

4.    Ποιες αναζητήσεις απασχολούν την τέχνη σας ;  Ποιες οι επιρροές σας ;

Συνδιάζοντας διαφορετικά εκφρστικά μέσα – αντικείμενα και πίνακες με pop-art χρωματιστές αναπαραστάσεις, με παιχνίδια λέξεων, πίνακες από χαρτόνι καθώς και επεξηγηματικές εικόνες σε πολλά επίπεδα, προσπαθώ  να επανεργμηνεύσω και να κριτικάρω τους μηχανισμούς των εικόνων του φύλου στις διαφημίσεις, τα μέσα ενημέρωσης , την οικονομία, την τέχνη…

Τα καλλιτεχνικά στοιχεία σε κάποια έργα μου, αντικατοπτρίζουν την ιδέα ότι κατά βάση περιέχουν την ψυχολογική κατάσταση του σύγχρονου (αστικού) ανθρώπου και αντιπροσωπεύουν κάποιες ψυχολογικές καταστάσεις όπως: πόνος, ευτυχία, υπερηφάνεια, ματαιοδοξία… και φυσικά σχέσεις που προκύπτουν από την αμοιβαία (σύγκρουση) αλληλεπίδραση των αντικειμένων στο "καλάθι".

5.    Επιλέξτε ένα παλαιότερο έργο σας και περιγράψτε το .

 “Αγώνας Ματαιοδοξίας” 2012

Τρέχουμε, τρέχουμε και δεν γυρίζουμε πίσω. Δεν μας ενδιαφέρει αν θα πατήσουμε κάποιον στο διάβα μας, περαστικός, γνωριμία, φίλος ίσως, σύντροφος.. Καθώς βιαζόμαστε και κλέβουμε ευκαιρίες, χάνουμε την παιδικότητά μας, την ταυτότητά μας. Τη δική μας αλήθεια. Με τη διαγραφή μέρους του εαυτού μας, μένουμε ελλειπείς, αφήνοντας την απατηλή αλήθεια να καθοδηγήσει τους στόχους μας. Έχοντας καταληφθεί από αποσαρθωμένς αξίες, πρόχειρη αγάπη, αγγίξαμε τον πάτο της ζωής, πιστεύοντας ότι είμαστε στην κορυφή. Εκεί που το ψέμα είναι μπροστά από την αλήθεια, όταν η εικόνα προηγείται, η ματαιοδοξία ενισχύει την ψυχωτική και απατηλή εξουσία. Ωστόσο, η προσπάθεια να επιβληθεί αυτή η ιδέα, θα διαρκέσει όσο η πραγματικότητα του παρόντος επιτρέψει. Διαχρονικοί στο χρόνο μένουν μόνο όσοι έχουν πρόθεση να βρούν την αλήθεια και την ουσία ενός προβλήματος και στις περισσότερες περιπτώσεις, δεν χρειάζονται πλούσιες εικόνες για να κρύψουν τη ρηχότητα τις παράστασής τους. Ζούμε σε μια εποχή, όπου τα θεάματα καταδίκασαν όσους αναζητούσαν μηχανισμούς για να βρουν μια σχετικά σταθερά αναφερόμενη δομή, κάτι το οποίο ασχέτως την επιρροή, θα βρει ένα τρόπο να συγχρονιστεί με την σύγχρονη τάση, εν αντιθέση με το βίαιο και άστοχο κυνήγι περιττών βραβείων και δόξας. Η ματαιοδοξία διαφαίνεται μέσα από κάποιους χαρακτήρες μέσα στη γραμμή (σε συσχετισμό με τη δική μας αιχμαλωσία που πραγματοποιείται μέσω ψευδών εικόνων και λέξεων, των οποίων η αξία έχει μειωθεί στο ελάχιστο), με το κάρβουνο στην επιφάνεια και την επικράτηση της χρωματικής αντίθεσης, ως συσχέτιση προς την αντίστροφη αντανάκλαση της αλήθειας.

Καθοδήγηση/Τελικός στόχος – η αύξηση της συνείδησης των επισκεπτών για την προσωπική τους ταυτότητα.

Η ταυτότητα που φέρει κάθε ανεξάρτητο πρόσωπο. Λειτουργεί ως επανάσταση ενάντια στην επιφανειακή ομοιότητα και πραγματικότητα, την ομοιότητα των χαρακτήρων, την αντιγραφή ανυψωμένων ιδανικών για ένα συγκεκριμένο πρόσωπο. Η αντιγραφή, η ο οποία είναι δυστυχώς παρούσα και στις εικαστικές τέχνες.

Η Hristina Zafirovska έχει ολοκληρώσει τη δευτεροβάθμια σχολή καλών τεχνών στο τμήμα εφαρμοσμένης τέχνης και αποφοίτησε  απο τη Σχολή Καλών Τεχνών, τμήμα  ζωγραφικής και γραφιστικής στο Πανεπιστήμιο Ss. Cyril and Methodius στα Σκόπια

Το πρόγραμμα LHI-LNA

1.    1. Έχετε συμμετάσχει σε αντίστοιχα καλλιτεχνικά-RESIDENTIAL προγράμαματα ;

2013-Ποντογκορίκα, Μοντενέγκρο-“Diversity as a way of building capacity in cultural industries”

2012-Βερολίνι, Γερμανία-PCB projektraum PrimaCentarBerlin

2011-Μπίτολα,“Molika” θέμα από το ολοκαύτωμα

2010-Σούβα Ρέκα, Κόσσοβο-“Festari”

2007-Βαραζντίν, Κροατία – “Happy Week 4”

2007-Νοβι Σαντ, Σερβία -“AlterGrad”

2006, 2005-Βελιγράδι, Σερβία – “Real Presence”

1.    2. Ποια μέρη επισκεφθήκατε κατά το 5ήμερο πρόγραμμα ;

*Δυστυχώς δεν συμμετείχα στο πρώτο μέρος του προγράμματος, που διήρκησε 5 μέρες. Προσκλήθηκα μόνο στο δεύτερο μέρος του προγράμματος.

1.    3. Ποια τα πρώτα συμπεράσματα για το χαρακτήρα της Αλμωπίας κατά το 5ήμερο πρόγραμμα ;

2.

*Δυστυχώς δεν συμμετείχα στο πρώτο μέρος του προγράμματος, που διήρκησε 5 μέρες. Προσκλήθηκα μόνο στο δεύτερο μέρος του προγράμματος.

Το έργο σας στο πρόγραμμα LHI-LNA

1.    Ποια η έμπνευσή σας για το έργο σας κατά τη διάρκεια του 10ήμερου προγράμματος ;

Η φυσική ομορφιά των βουνών, της βλάστησης, των βράχων, των καταρρακτών και των Ιαματικών Πηγών στα Λουτρά.

2.    Πώς θα περιγράφατε τη διαδικασία δημιουργίας του έργου σας για την Αλμωπία ; Με ποιο τρόπο το έργο σας συνδέεται με την Αλμωπία ;

Το έργο μου έχει σαν αρχή και ενσωματώνει μέσα του τη φυσική ομορφιά των βουνών, της βλάστησης, των βράχων και των καταρρακτών καθώς και των ιαματικών πηγών στα Λουτρά. Αυτό δημιουργεί μια ολότητα αναφορικά με τα προσφερόμενα κίνητρα, συμπεριλαμβανομένης της διαδικασίας της μεταμόρφωσης και των λεπτομερειών που υπάρχουν στη φύση. Το ολοκληρωμένο έργο είναι ένα όραμα που πηγαίνει πέρα από την πραγματικότητα, ξεπερνά την αισθητική πράξη, η οποία και είναι μια προβολή που βασίστηκε σε μια έντονη εσωτερική παρόρμιση. Έχοντας βιώσει και έχοντας μέσα μου εγκατασταθεί βαθιά μια ισχυρή σύνδεση με τις αξίες της φύσης, και την ίδια τη φύση, προσπάθησα να μεταφέρω όλα αυτά στον καμβά και όλα αυτά βγήκαν σα μια καταιγίδα συναισθημάτων, μια αναταραχή, μια ηφαιστειακή μάζα, η οποία επιδεικνύεται από τη χρωματική αντίθεση και την πληθώρα των στοιχείων που δημιουργούν ένα σύνολο, μια μορφή και ρυθμούς, που γίνονται ζευγάρι με την ιδέα που βασίζεται στην έννοια της ορμής.

3.    Ποιες οι προσδοκίες σας από την ψηφιακή έκθεση ;

Ακόμη δε γνωρίζω. Θα δούμε τις αντιδράσιες μετά τη δημοσίευση των έργων και των στόχων του προγράμματος.

4.    Μπορεί η τέχνη να χρησιμοποιηθεί ως μοχλός ανάπτυξης ;

Η τέχνη είναι από μόνη της ανάπτυξη, για κάθε τμήμα της κοινωνίας. Το ποιο σημαντικό είναι τα κομμάτια της κοινωνίας – πώς αυτά θα αναπτυχθούν ;